• Dennis Pantekoek

Logo en huisstijl worden vaak onderschat

Een logo staat symbool voor jouw bedrijf en makkelijk te onthouden en te herkennen zijn door zowel nieuwe als bestaande klanten. Met je logo en huisstijl geef je een indruk af waar jij als bedrijf voor staat.


Wat is een huisstijl?

Alle visuele uitingen van je bedrijf moeten meteen een goede indruk geven. Die indruk wordt gevormd door de naam, het logo, kleurgebruik, typografie, vorm en fotografie.


Voorbeelden van uitingen in je huisstijl zijn visitekaatjes, je website of webshop, briefpapier, (auto) belettering en bedrijfskleding.


Een goed gekozen huisstijl versterkt de identiteit van jouw bedrijf. De indruk die mensen van je bedrijf krijgen is je imago. Er moet goed nagedacht worden over de vormgeving van een logo en de bijbehorende huisstijl. De vorm, fotografie, maar ook de typografie en kleurkeuze dienen aan te sluiten op je identiteit. Vergeet je doelgroep niet...zorg ervoor dat jouw boodschap goed overgedragen wordt aan jouw doelgroep.




Logo

Een woordmerk is een logo dat alleen bestaat uit tekst. De typgrafie, kleur en witruimte bepalen de sfeer dit het logo uitstraalt. Denk bijvoorbeeld aan Google of HEMA.


Een beeldmerk is een logo dat alleen uit een grafisch beeld element bestaat. Bekende voorbeelden hiervan zijn Apple en McDonalds.


De meeste logo's bestaan uit een beeld- en een woordmerk. De reden hiervoor is dat beide elementen elkaar versterken. Echter kunnen het beeld- en woordmerk bij een sterk merk ook prima los van elkaar gebruikt worden.


Een goed logo en passende huisstijl geven je bedrijf een eigen, herkenbare identiteit. Wil je meer informatie over het ontwikkelen van een logo of huisstijl? Neem gerust even contact met TwoBrand op.




1 keer bekeken0 reacties